tiistai 15. lokakuuta 2013

Taas on mennyt liian kauan siitä kun tänne kirjotin. On vaan taas pitänyt kiirettä. Perjantaina olin mun maman luona. Olin luvannut veljelle, että vahdin hänen lapsiaan, kun he lähtevät Kanarialle syyslomalle. Sinne lähti siis mun veli, hänen kihlattu, mama, isäpuoli ja pikkuveli(puoli). Sunnuntaina lasten oli tarkotus mennä äidilleen takaisin. Tämä oli aika helppo homma. Veljen lapset on jo sen verran isoja, 12v,10v,8v ja 6v. Mä olin sanonut, että nuorimman ei tarvi mennä dagikseen, että voi olla koko päivän meidän seurana. Hyvin se päivä meni, tein ruokaa, käytiin puistossa ja illalla katteltiin leffoja ja herkuteltiin. Klo22 oli talo jo hiljanen ja sain hetken rauhan itselleni. :)
Lauantaina sitten sisko haki lapset itselleen jolloin hänellä oli 8 lasta hoidettavana. Onneksi he muuttivat juuri omakotitaloon niin mahtui. :D
Sunnuntaina Kake yllätti mut ihan totaalisesti. Mä sain ihan yllättäen muutaman tunnin lapsivapaanhetken. Kake päätti viedä Heren Linnanmäen Sea worldiin. Oli sopinut Heren kummisedän kanssa, että menevät sinne yhdessä. Myös kummisedällä oli toinen pojistaan mukana. Mä sain olla kotona ihan yksin. Vähänmeni sormi suuhun kun en oikein tiennyt mitä pitäisi tehdä. :D Mä olen niin harvoin sellaisen tilanteen kanssa. On ollut ihan oma valinta. Mä niin nautin Heren kanssa olosta, että en ole niin paljoa kaivannut sitä omaa aikaa ( paitsi iltaisin). No mä päätin jatkaa mun käsityöjuttua. Oon tekemässä isoäidinneiliöistä peittoa mun kummitädille joululahjaksi. Sanotaanko, että mä ole ihan toivoton käsitöissä. Mä vaan olen niin surkea niissä, olen aina ollut. Varmaan johtuu siitä että mulla oli ala-asteella aivan hirveä käsitöidenopettaja, jonka kanssa en tullut yhtään juttuun. Mä toin kaikki käsityöt kotiin ja mamahan mua niissä autto (kun opettaja ei mua koulussa suostunut auttamaan). Nyt lapsen saannin myötä tämä ajatus on nostanut päätänsä ja olen youtuben avulla yrittänyt opetella neulomaan ja virkkaamaan. Sain mä viime vuonna tehtyä kaulahuiveja, yhden pipon Herelle ja muutamat säärystimet. Sitten kun saan peiton tehtyä yritän tehdä villasukat, tosin sitten mun tarvitsee mennä kantapää oppiin mun jommalle kummalle tädille. :D
Eilen tuli taas siskontyttö N käymään. Hänellä on koulusta viikko lomaa ja ei haluunut olla yksin kotona. Noh, hän kun on ihan kohta 8v niin eihän meillä pahemmin ole tekemistä tai seuraa ton ikäselle. Taisipa jo jonkin sortin esiteiniyskin tulla jo esiin. :D No kyllä hän innoistui leipomaan mun kanssani. Tehtiin mustikka-kookosmuffinsseja. :P Tuli niistäkin oikein hyvinä, vaikka nyt ei ollut tuorejuustoa kaapissa että olisi saanut kuorrutteen niillekin. :D Tässäpä ohjetta siihen.

Mustikka-kookosmuffinsit:

175g voita
2dl sokeria
3 kananmunaa
3,5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
2tl vaniliinisokeria
200g mustikoita
1/2-1dl kookoshiutaleita
0,5dl maitoa

Vatkaa rasva ja sokeri vaahdoksi. Lisää munat yksi kerrallaan, sekoita aina välissä. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää sinne myös kookoshiutaleet. Laitoin 1dl kookosta ja maku tuli tosi hyvin esiin. Eli jos et halua niin paljon tuoda kookoksen makua esiin suosittelen laittamaan vain 1/2dl kookosta. Lisää taikinaan ja sekoita. Lisää maito ja sekoita. Lisää mustikat ja sekoita. Jaa taikina muffinssivuokiin ja paista 225 asteessa n 15 minuuttia. Tällä reseptillä tulee n. 15 isoa muffinsia.

Taas on jännittävät hetket käsillä. Huomenna niiden pitäisi alkaa, siis menkkojen. Mulla on taas ollut ihan ihme tuntemuksia kropassa mutta olen päättänyt, että en kuulostele yhtään oloja. Enkä myöskään googleta oloja, ainoa mihin luotan on ne 2 viivaa testissä jos sellainen pitää tehdä. :D Välillä tää vauvakuume on aivan mahdotonta, välillä taas ei. Mua väsyttääkin ihan kauheasti mutta luulenpa että se johtuu siitä, että olen joutunut muutamina päivänä heräämään aikasemmin kuin yleensä, päikkäri jäänyt välistä ja voisipa sitä harkita, että menisi aikaisemmin nukkumaan. No katsotaan miten käy. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti