keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Tänään oli taas kerhopäivä mulla ja Herellä. Käydään siis joka keskiviikko seurakunnan järjestämässä perhekerhossa. Mä tykkään kyllä käydä siellä tosi paljon, vaikka en niin uskonnollinen olekaan. Kuulun kyllä kirkkoon, koska haluan joskus naimisiin ja ehdottomasti kirkkohäät. Se on myös hyvää harjotusta Herelle. On hyvä nähdä miten toinen käyttäytyy ryhmässä missä on paljon eri-ikäisiä lapsia. Kyllähän se Herekin näyttää siellä viihtyvän, hauskintahan se on mennä sinne peuhahuoneeseen. Aina ei millään edes malttaisi jaksaa odottaa hartauden ja aamupalan yli.

Sain tänään myös pitkästä aikaa siivottua. Mä harvoin käytän sukkia kotona, joten mua ärsyttää jos lattialla on murusia, jotka tarttuu jalkapohjiin. Eli Herelle laitoin Fröbelit ( tää on ollut niin suuri apu) soimaan ja mä sain ihan rauhassa imuroida kun toinen jammaili iloisesti olohuoneessa. Mä olen myös vähän sellanen, että sitten kun mä imuroin mä haluan myös luututa. Huono puoli tässä siivoomisessa on vain se, että se siisteys ei kauan pysy. Se on pieni hetku kun kaikki lelut on taas levitetty lattialle ja ympäri kämppää. x)

Tänään oli taas kokkaustakin. Ostin kaupasta -30% nakkeja pari pakettia ja päätin tehdä nakkikastikkeen ja perunamuusin. Helppoa ja nopeaa.

Nakkikastike:

1-2 pakettia nakkeja
1-2 sipulia
jauhoja
vettä
ruokakermaa
ketsuppia/sinappia
(pekonia,kinkkusuikaleita)
mausteita

Ensin ruskistin nakkeja pannulla ja sipulit samalla kuullotin. Tämän jälkeen heitin jauhoja mukaan ja ruskistin niitä. Seuraavaksi lisäsin veden ja annoin hetken porista. Joukkoon lorautin ketsuppia ja sinappia. Lisäsin myös yhden makuruokakerman ( tällä kertaa kipparin savujuusto). Joukkoon myös vähän mustaapippuria. Tämän jälkeen annoin porista, välillä sekottaen. Myös tähän ruokaan sopisi hyvin pekonia mutta unohdin kaupasta ostaa ja eipä tällä kertaa ollut jääkapissakaan sitä. Lyöysin kyllä kinkkusuikaleita, jotka olivat kohta menossa vanhaksi, joten lisäsin ne joukkoon ja toimi tosi hyvin myös.

Olen myös joskus käyttänyt laiskana pussista tulevaa nakkikastiketta ja kyllä sekin on ihan hyvää ja toimivaa. Ei se kuitenkaan voita ihan alusta asti itsetehtyä. Vinkkinä voisin sanoa, että niitä voi myös yhdistää! ;)

Nyt pitää lähteä lämpimään suihkuun. Oltiin Heren kanssa ulkona parisen tuntia ja kyllä se jo pikkasen tuntuu kun on vain 3 astetta illalla. Hrrrrr! Piti pitää itsekseen puistossa puistojumppaa, joka oli Herestä hyvin hauska! :D

Öitä pöitä! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti